זה תלוי בכם: כך תגדילו את ההכנסות שלכם

רבות מדובר הגשמה עצמית והתפתחות אישית. קשה לי לחדש לכם יותר מדי, שהרי לא חסרים מנטורים להצלחה (חלקם מוצלחים יותר בעיני, וחלקם פחות). בכל אופן, חשוב לדעת שבמרבית המקרים, המפתח להצלחתן של השיטות הללו טמון לאו דווקא בפרטים הטכניים של השיטה, אלא האמונה הסובייקטיבית של האדם אשר מתנסה באותה שיטה. עם זאת, איך שלא תסתכלו על זה, שיפור אישי באיכות החיים שלכם לעולם לא יגיע בקלות. צריך לעבוד בשביל זה. אם תעבדו נכונה, תוכלו להשיג דברים שלא חשבתם עליהם אפילו בעבר. איך נראים השלבים של התפתחות אישית (לפי דעתי), וכיצד תוכלו למקם את עצמכם בדרך להעצמה אישית? הבה נתחיל.

הכרה עצמית

רשמו בפניכם את נקודות התורפה ואת נקודות החוזקה שלכם. תהיו כנים עם עצמכם, אל תרחמו על עצמכם (ומצד שני, אל תענישו את עצמכם. תהיו כנים ככל שניתן). ככל שתדעו יותר על עצמכם, כך תבינו מה עליכם לעשות כדי להשתפר. הכרה עצמית היא הצעד הראשון בדרך לשיפור: אם תדעו מהן החולשות ומהן החוזקות, תדעו איפה להשקיע את המאמצים שלכם (רמז – לא בחולשות. בחוזקות!)

השוואה

אני לא צריך להגיד לכם להשוות את עצמכם, כי אתם ממילא עושים זאת כל הזמן: אנחנו מודדים את עצמנו לפי הסביבה המיידית שלנו. אם החברים שלנו מרוויחים יותר מאיתנו למשל, אנחנו לא אחת מקנאים בהם, מה שבעיקר מזיק לנו ולא תורם לנו שום דבר. אולם תנסו לעשות השוואות מפוכחות יותר: לא להתבאס מזה שאחרים מצליחים ואתם לא, אלא לשאול את עצמכם, מה הם עשו שאני יכול לעשות גם?

השינוי

אוקי, אז הבנו שאנחנו רוצים שינוי, הבנו מהן החוזקות והחולשות שלנו, ומצאנו דברים אפשריים שנוכל לעשות כדי לשפר את עצמנו. עכשיו אנחנו מוכנים לשינוי: אנחנו מכירים בזה שמה שהיה היה, ומעתה אנחנו בדרך לשיפור העצמי שלנו.

חלק מהשינוי, הוא הנכונות לקבל את עצמכם כפי שאתם: גם אתם, כמו כולם בעולם הזה, לא מושלמים. הפרפקציוניזם בעיני היא אחת המחלות הקשות של אנשים רבים: אנחנו מתרכזים במודל האידיאלי יותר מדי, מרגישים רחוקים ממנו, וכתוצאה מכך לא מתחילים בשיפור העצמי שלנו.

ניקח דוגמה: נניח ואנחנו רוצים לעשות כושר ולהוריד במשקל. אנחנו רואים אנשים שבאים 6 פעמים בשבוע למכון, משנים את התזונה ונראים מעולה, עם שרירים והכל. אנחנו אומרים מסתכלים עליהם ואומרים: וואו, אנחנו בקושי יכולים להגיע פעמיים בשבוע, ואנחנו לא יודעים אם נוכל להתמיד ככה. אולי מוטב לא להתחיל בכלל״. למעשה, יש לנו חרדה מכישלון כתוצאה מהשוואה למודלים שאינם מתאימים לנו, וכתוצאה מכך אנחנו לא עושים גם דברים שאנחנו לגמרי יכולים לעשות. כעת, הגיע הזמן לשנות זאת.

איך עושים?

באליס בארץ הפלאות, שאלה אליס את החתול: “התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?” 

“זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע.” – אמר החתול

“לא אכפת לי כל כך לאן. – ” אמרה אליס

“אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי.” אמר החתול.

אם אנחנו לא רוצים להגיע לשום מקום, באמת לא נגיע לשום מקום. דברים טובים לא קורים בלי שנגרום להם לקרות. לכן, אנחנו מתחילים לעבוד כבר היום. אנחנו מסמנים לעצמנו מטרות: להחליף קריירה? ללמוד ספרדית? להרזות? הכל הולך. אבל אנחנו מסמנים לעצמנו יעד חדש לשיפור עצמי. לאחר מכן? אנחנו קובעים לעצמנו תוכנית עבודה שתיקח אותנו אל היעד הזה. הרשימה הזאת צריכה להיות מורכבת ממטרות קצרות טווח, ומטרות ארוכות טווח. השלמת המשימות שקבענו לעצמנו תדרבן אותנו להמשיך.

חשוב לדעת, כדי להתפתח עליכם להילחם נגד הספקות האישיים שלכם בעצמכם, נגד החרדות שלכם מהחיים והפחד שלכם מכישלון. המפתח הוא להזכיר לעצמכם את החוזקות שלכם, להכיר בערך שלכם, ולא לפחד להיכשל מדי פעם. תדעו שאתם תשתפרו עם הזמן, אבל בכל זאת, צריך זמן.

ההתפתחות האישית שלכם תמיד תהיה שלכם. אף אחד לא ייקח את זה מכם. וגם אם אף אחד לא יגיד לכם כל הכבוד ולא יכיר בהישגים שלכם, חשוב קודם כל שתדעו להכיר בהם בעצמכם.

[elementor-template id="252"]